Dag 1: Beijing

8 september 2018 - Beijing, China

Beijing, een miljoenenstad en de hoofdstad van China. Daar begint onze reis. De eerste dag zit er alweer op. Het was een vermoeiende, maar ook zeker toffe dag.

Na een vlucht van 9,5 uur kwamen we om 8:30 (2:30 Nederlandse tijd) in Beijing aan. Daar meteen onze reisleider en reisgenoten ontmoet. Aardige mensen. Om te voorkomen dat we dagen last hadden van een jetleg was het verstandig om direct de dag goed te benutten.

Wel eerst naar het hotel gegaan om een klein beetje uit te rusten en onszelf wat op te frissen en om te kleden.

Lama tempel

Zoals velen misschien wel weten heeft Wesley helaas last van reisziekte in het vliegtuig. De medicijnen van de huisarts, waar we zo op hoopte dat ze nu wel werkte, maakte hun verwachtingen niet waar.. Met ziek, zwak en misselijk als gevolg.

Ondanks dat hij zich nog niet goed voelde ging hij mee wat eten. Dat viel echter niet goed, waarna hij besloot weer terug te gaan naar het hotel. Het was helaas niet anders.

Vervolgens ben ik met de rest richting de Lama tempel gegaan; een prachtig paleis dat nu als tempel gebruikt wordt.

Naast de gebouwen is een mooie bezienswaardigheid de enorme buddha die daar staat. Het is de grootste buddha dat uit één boom gemaakt is. (De boom was zo enorm dat het 3 jaar heeft gekost om hem op die plek in China te krijgen. Vanaf welke plek/land en in welke tijd ben ik even kwijt, maja 3 jaar is lang..)

Jingshan Park

Na de lama temple zijn we door gegaan naar jingshan park. Een mooi park waar je, als je helemaal naar boven op de heuvel loopt, een spectaculair uitzicht hebt over Beijing. Foto’s komen later; beloofd ;)

Op deze eerste dag hebben we nog veel meer gezien en indrukken opgedaan, maar na 29u wakker te zijn geweest vind ik het wel genoeg. Morgen weer een dag.

Liefs,

Marije